Föreningsbigården

Vid Vintervikens trädgårdar, en bit från Nobels gamla fabrik har vi vår bigård (se kartan nedanför). Vi har flera samhällen, både i den nybyggda bipaviljongen och i kupor intill. Vanligtvis träffas vi en gång i veckan om vädret tillåter för att arbeta med våra bin. Under sommaren deltar bl.a. våra medlemmar, deltagare i biodlarkurser och andra intresserade. Dessutom stannar förbipasserande till en stund och pratar bin. Det är riktigt kul att ha den placerad intill gångvägen till Vinterviken. Vi samarbetar med Vintervikens trädgårdsförening.

Under våren 2021 måste vi tyvärr begränsa antalet personer som samtidigt kan vara i bigården, endast medlemmar kan delta. Vi följer förstås pandemins utveckling och så snart vi kan träffas fler personer vill vi öppna bigården.

Föreningsbigården i Vinterviken har en facebooksida.  Det kan vara bra att kolla sidan strax innan träffen för att se om det blivit några ändringar.

Besök bigården med föreningskupan i Vinterviken, Gröndal!