Välkommen till en introduktionskurs i biodling i Vinterviken

Stockholms biodlarförening ordnar för tredje gången en introduktionskurs i biodling. Det här är kursen för dig som är nyfiken på binas roll i naturen och hur arbetet i bigården bedrivs under säsongen. Den passar även för dig som kanske i framtiden vill starta en egen biodling.

Vår introduktionskurs startar onsdagen den 17 april och sträcker sig över 6 onsdagskvällar med avslutning den 29 maj. Kursen täcker allt från biodlingens historia till det praktiska arbetet i bigården, livet i bisamhället och växtlighet för pollinerare. Vi varvar teori med praktik och som deltagare får du vara med och ta hand om en ”egen” kupa. När kursen är avslutad är du som vill välkommen att fortsätta delta vid våra öppna onsdagsträffar i bigården.

Kursen kostar 400 kr, vilket inkluderar kursmaterial, lån av skyddsutrustning, fika vid sammankomsterna och en burk nyslungad honung i slutet av säsongen.

Kontakta gärna Johan Jarbrant som är kursansvarig om du har frågor, eller anmäl dig direkt till mail: johan.jarbrant@gmail.com eller mobil: 072-011 66 03. Det är begränsat antal deltagare så det är först till kvarn som gäller.

Varmt välkommen!

Stockholms biodlarförening